ON - LINE VÝUKA ČJ a M 7.ročník - 22.3. - 26.3.
Posílám jak rozepsané, tak v příloze
On – line 22.3. – 26.3.2021 – 7. ročník
/files/editor/18/22.-26.On-line-7.r.docx
22.3.2021 - pondělí
Český jazyk
Podstatná jména
Učebnice strana 81/1 – vyhledávání podstatných jmen v textu, určování rodu a vzorů
Učebnice strana 64 a 65 – růžový rámeček přečíst celý
Zápis do sešitu (učebnice strana 64 růžový rámeček):
Podstatná jména
Opsat růžový rámeček – až do Podstatná jména se skloňují; jsou to slova ohebná.
Učebnice strana 65/2 – modrý rámeček - společně
Učebnice strana 65/2 společně a za domácí úkol.
Př. Povedený sněhulák
1.p.č.j. - sněhulák
→ různý tvar, koncovka se mění, rod mužský životný
4.p.č.j. - sněhuláka
Matematika
Opakování – násobilka
Učebnice str. 26/7
Učebnice str. 30/2 – společně (první 4 příklady)
DÚ – 30/2 (poslední 3 příklady)
23.3.2021 – úterý
Český jazyk
Diktát
Vodn_ v_r, m_nulý rok, Brz_ sv_j om_l př_znal. T_ché ob_dl_ se m_ l_bí.
Zápis do sešitu:
Osnova
- přehledně naznačuje obsah textu a sled myšlenek.
Učebnice strana 81/1 přečíst, vytvořit osnovu a vyprávět dle osnovy.
Vypracovat úkoly 81/1 a);b);c);d);e;
Vypracovat a odeslat – všichni, krom Káti, strana 65/2
Matematika
Společná kontrola DÚ – učebnice strana 30/2
Slovní úlohy – učebnice strana 30/3
DÚ – odeslat i jako domácí úkol
24.3.2021 – středa
Český jazyk
- vyprávění příběhu dle své osnovy. Toto se nám příliš nepodařilo. Proto všichni žáci napíší svoje vyprávění dle sestavené osnovy. Na pátek.
Učebnice strana 66/1 přepsat cvičení, vyhledat všechna podstatná jména a určit u nich rod a vzor. U rodu mužského, nám společně stačilo určit, zda se jedná o rod mužský životný či neživotný.
Po výkladu látky o vzorech pán a hrad, jsme vyhledávali ze cvičení 1 na straně 66 podstatná jména rodu mužského a určovali, zda se jedná o vzor hrad nebo pán.
DÚ – vypiš ze cvičení tučně vytištěná podstatná jména a urči, o jaký vzor se jedná. Dodržuj slova v příslušném pádu.
Př. Ve džberu – ve hradu
25.3.2021 – čtvrtek
Český jazyk
- učebnice strana 66/1
- opakování rodu mužského – životný/neživotný; 1.p.,4.p., 7.p. – koncovky, pravopis
- DÚ – učebnice strana 66/2
Příklad:
- užijte podstatná jména ve větách ve tvaru 1., 4. a 7.p. č. vybraná slova jsou: holubi - holuby, kocouři - kocoury; lvi - lvy; kamarádi - kamarády; papoušci - papoušky příklad: uvádím u jiného slova - 1. pád - Vojáci mají náročnou přípravu. 4.pád - Viděli jsme pochodovat vojáky. 7. pád - S vojáky se ČR cítí bezpečně.
26.3.2021 – pátek
Český jazyk
Dnes měli žáci vytvořit věty ve tvaru 1., 4., a 7. p.č.mn. s podstatným jménem(jako měli včera za DÚ, s jinými slovy):
pstruzi - pstruhy
zedníci - zedníky
Za DÚ - přečíst a umět růžový rámeček v učebnici na straně 67 nahoře a vypracovat a zaslat cvičení na straně 67/3 - a)cvičení opsat, odůvodnit pravopis pádových koncovek a doplnit je.
- b) Vypsat podstatná jména, která se skloňují podle vzoru pán, určit u nich pád a číslo.