Výchovný poradce

Výchovný poradce: Mgr. Pavlína Špimrová
Kabinet číslo 327
Telefon: 313 112 543
E-mail: pavlina.spimrova@zsrako.cz

Konzultační hodiny:

Pondělí od 11.50 do 12.35 hod. Dále dle předchozí domluvy.

Činnost výchovného poradce zahrnuje tyto oblasti:

  • Oblast kariérového poradenství
    Metodická pomoc pedagogům v oblasti kariérového poradenství
  • Řešení výchovných a vzdělávacích problémů žáků
  • Koordinace spolupráce s orgány státní správy a samosprávy
  • Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků se zdravotním postižením
  • Volba povolání
  • Předprofesní příprava
  • Termíny přijímacích zkoušek (přijímací řízení na střední školy)
  • Umístění vycházejících žáků


Výchovný poradce velmi úzce spolupracuje s třídními učiteli, metodikem prevence, SPC a s vedením školy.


Oblast kariérového poradenství


V oblasti kariérového poradenství poskytuje výchovný poradce žákům a jejich rodičům individuální i skupinové konzultace. Do školy jsou zváni zástupci některých odborných učilišť a středních škol, které jsou pro naše žáky vhodné. Výchovný poradce také zprostředkovává exkurze žáků do vybraných škol. Žáci 8. a 9. ročníků navštěvují Burzu středních škol, pořádanou Informačním a poradenským střediskem pro volbu povolání Úřadu práce v Rakovníku, účastní se také skupinové konzultace v tomto informačním a poradenském středisku.
V rámci hodin PV navštěvují děvčata 8. a 9. ročníku květinářství a krejčovství, chlapci truhlářskou dílnu.
Chlapci 9. ročníků chodí v rámci hodin pracovního vyučování na výrobní praxi do dílen ISŠT Rakovník. Mají tak možnost ještě více rozvíjet své znalosti a dovednosti při zpracování technických materiálů a také poznat obory, které si mohou zvolit jako předmět dalšího studia a profesního uplatnění.
Do školy byli pozvání zástupci některých odborných učilišť a středních škol, které jsou pro naše žáky vhodné – OU Liteň, ISŠ Jesenice, SOU zemědělské Kralovice, SOU lesnické Křivoklát, SŠ stavební Louny. Také byly zprostředkovány exkurze žáků do vybraných škol – ISŠ Jesenice, ISŠT Rakovník.


Koordinace spolupráce s orgány státní správy a samosprávy nahoru


Škola spolupracuje s:

  • Oddělení sociálně právní ochrany dětí a mládeže při MÚ v Rakovníku
    Policie ČR
  • Informační a poradenské středisko pro volbu povolání Úřadu práce v Rakovníku
  • Diagnostický ústav, Dětský domov se školou, Dětský domov, Středisko výchovné péče, Základní škola a školní jídelna, Tomanova 1361, 274 01 Slaný
  • Dům dětí a mládeže v Rakovníku
  • Občanské sdružení NEDROG
  • Integrovaná střední škola technická Rakovník
  • Střední zemědělská škola Rakovník


Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků se zdravotním postižením


Žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům se zdravotním postižením, je výuka upravena individuálním vzdělávacím plánem, který vychází z příslušného vzdělávacího programu, ale ještě více umožňuje respektovat při výuce individuální potřeby dítěte.
Plnění individuálního vzdělávacího plánu je pravidelně vyhodnocováno a jeho obsah je průběžně přizpůsobován schopnostem žáků.


Volba povolání

Při výběru budoucího povolání může pomoci:

  • výchovný poradce školy – Mgr. Pavlína Špimrová
  • IPS pro volbu povolání Úřadu práce v Rakovníku


Pomoci mohou také následující internetové adresy:


Při výběru budoucího povolání měj na mysli:

  1. Tvůj prospěch musí být v souladu s požadavky vybrané školy.
  2. Na přihlášku na střední školu se uvádí vysvědčení osmého ročníku (pololetní i závěrečné) a pololetní vysvědčení devátého ročníku.
  3. Snížená známka z chování může tvé plány znemožnit.
  4. PORADIT TI MŮŽE KAŽDÝ, VYBRAT SI MUSÍŠ SÁM.
  5. Vysoké cíle vyžadují náročnější přípravu a větší úsilí.


Předprofesní příprava


Školní poradenský program k volbě povolání naší školy postihuje tři základní tematické oblasti:

  1. školní rozvoj žáků – naučit žáky učit se – podpora školní úspěšnosti žáků a efektivity učení. Žáci by měli být schopni osvojit si takové školní postoje, znalosti a dovednosti, které jim usnadní učení ve škole i v dalším životě. Týká se to především oblasti sebepojetí žáka, jeho studijních dovedností, dovedností dosáhnout školního úspěchu.
  2. kariérový rozvoj žáků – naučit žáky pracovat – rozvoj profesních zájmů, plánování a profesionální orientace žáků, rozvoj pracovních dovedností žáků. Žáci by měli odhadnout vlastní možnosti uplatnění na trhu práce.
  3. osobnostní a sociální rozvoj žáků – naučit žáky spolu žít – pochopení sebe sama a ostatních spolužáků, rozvoj interpersonálních vztahů ve třídě, rozvoj školního klimatu a školní atmosféry, která respektuje odlišné individuální podmínky u všech žáků.


Ke splnění těchto cílů koordinuje výchovný poradce tyto činnosti:

  1. skupinové aktivity
  2. práce s jednotlivými žáky


Mimo tyto uvedené činnosti je na škole realizována také výchova k volbě povolání. Není zařazena ve školním vzdělávacím programu jako samostatný předmět, ale její obsahová témata jsou začleněna do jednotlivých povinných a volitelných předmětů. Největší prostor je pro tato témata vyčleněn v 7.–9. ročnících.


Organizační a časový harmonogram přijímacího řízení na střední školy pro školní rok 2017/2018 nahoru


Organizační a časový harmonogram přijímacího řízení pro školní rok 2017/2018